2012-04-11 12:17:16

TURIZAM U MOME GRADU

Turistička zajednica grada Solina osmislila je manifestaciju Turizam u mome gradu kako bi svi građani, pa tako i mi najmlađi, shvatili važnost razvoja turizma u našem gradu. S tim ciljem posjetila nas je Jelena Žitko, direktorica Turističke zajednice grada Solina.

 

Dana 20. i 21. ožujka učenici naše škole sudjelovali su na kreativnoj i zanimljivoj radionici koju je za njih pripremila Jelena Žitko, direktorica Turističke zajednice grada Solina.

Za početak nam se predstavila i opisala manifestaciju Turizam u mome gradu, u okviru koje  posjećuje solinske osnovne škole. Objasnila je što je turizam i rekla da svatko od nas može pomoći  u njegovu razvoju. Spomenula je nagradu Plavi cvijet koju je osvojio Gospin otok kao najuredniji i najljepši travnjak primorske Hrvatske.

Nakon njena uvodna govora učenici su dobili grupne zadatke. Svaka je grupa pisala svoje prijedloge za osmišljavanje zanimljivih manifestacija na važnijim kulturno-povijesnim mjestima u Solinu.Učenici su  iznosili i prezentirali svoje prijedloge. Naravno, svi smo bili vrlo uspješni i naša nas je gošća pohvalila.Najavila je da tri najbolja rada očekuje i nagrada...

Susret s Jelenom Žitko bio je koristan, edukativan, a istovremeno i vrlo zabavan.

 

Mario Vetma, 6.b

 

Nakon zajedničkog druženja školska novinarka Tadeja Barun razgovarala je s Jelenom Žitko u knjižnici i doznala mnoge zanimljivosti koje očekuju naš grad sljedećih mjeseci.

 

SOLIN – HRVATSKI TURISTIČKI DRAGULJ

 

Plesnjaci, romantične večeri u Saloni, stara solinska jela, rimski vojnici i car Dioklecijan, panoramski autobus - samo su neki od projekata koje Turistička zajednica planira realizirati idućih mjeseci u našem gradu.

 

Odnedavno ste na čelu solinske Turističke zajednice. Kako biste opisali svoj posao?

Kao dinamičan i zahtjevan posao, izrazito kreativan u kojem na najbolji način mogu iskoristiti sva svoja znanja i vještine. U svakom pogledu, posao koji me u potpunosti ispunjava i postavlja pred mene uvijek nove izazove.

Koliko je Solin sada privlačan turistima, a koliko bi mogao biti?

Solin je grad koji svojom poviješću, od doba antike preko doba hrvatskih kraljeva, ima neprocijenjiv potencijal kao destinacija kako kulturnog tako i vjerskog turizma. Nažalost, do sada taj potencijal nije bio iskorišten koliko bi mogao biti, no situacija se polako mijenja i vjerujemo kako ćemo osmišljavanjem novih turističkih proizvoda i manifestacija, kao i odličnom suradnjom s Gradom Solinom, turističko-ugostiteljskim subjektima i ostalim institucijama, postići značajan porast i kako će Solin kao turistička destinacija dobiti mjesto koje zaslužuje na turističkoj karti Hrvatske i svijeta.

Raspolažete li statističkim podatcima o broju turista u našem gradu i je li on u porastu?

Zadovoljstvo mi je reći kako smo u prošloj godini u odnosu na 2010. godinu ostavarili       300 % veći broj turističkih dolazaka i noćenja što zasigurno pokazuje sve veći interes turista za boravak u našem gradu, a vjerujemo kako će taj broj noćenja i dolazaka u budućnosti biti sve veći. Ovakav porast zasigurno je rezultat zamaha u bookingu hotela President, ali i hostela Jadro, kao i ulaganja u nove turističke proizvode i manifestacije od strane TZ-a grada Solina, Grada Solina i ostalih institucija.

Najavili ste zaokret od turizma baštine ka kreativnome turizmu. Što to točno znači?

Turizam baštine po svojoj definiciji uključuje razgledavanje kulturno-povijesne baštine bez dodatne interpretacije povijesti, dok kreativni turizam podrazumijeva interpretaciju povijesti i stvaranje doživljaja jer to je ono što gosti današnjice traže. Primjerice, sam obilazak arheolološkog lokaliteta Salona, u kontekstu kreativnog turizma, uključivao bi i rimske vojnike i cara Dioklecijana s hostesama u togama i hranom u duhu antike.

Iz naše perspektive čini se da da spomenici kulturne baštine više privlače starije posjetitelje. Jeste li razmišljali o kakvim sadržajima koji bi privukli i mlađe posjetitelje u naš grad?

Prema profilu gostiju, stariji posjetitelji su oni koji su više zastupljeni kad pričamo o kulturnom turizmu koji se temelji na spomenicima kulturne baštine. No, smatram da bi i mladi posjetitelji, posebice studenti arheologije, povijesti umjetnosti, konzervacije i restauracije, kako sa domaćih tako i sa stranih sveučilšta, mogli biti zainteresirani za posjet i boravak u Solinu jer bismo im osim edukativnog boravka mogli pružiti i zabavu, posebice u ljetnim mjesecima, uzevši u obzir i blizinu Splita i okolnih gradova. Također, ove godine TZ grada Solina u suradnji sa Savjetom mladih grada Solina planira manifetaciju Romantika u Saloni koja će se održati od 14. do 17. lipnja 2012. na području Salone, a uključivat će četiri plesne večeri, od večeri salse, klapa, mandoline i gitare do večeri valcera u Saloni. Tijekom same manifestacije posjetitelji će moći uživati u noćnim šetnjama Salonom u pratnji turističkog vodiča, a sve s ciljem privlačenja mladih ljudi na noćne šetnje Salonom i doživljaja Salone kao savršenog mjesta za ugodna druženja i upoznavanje povijesti.

Svjedočili smo bogatome prošlogodišnjem Solinskome kulturnom ljetu. Koliko ste zaslužni za to i možemo li očekivati slične sadržaje i ovoga ljeta?

Iznimno smo ponosni i zadovoljni organizacijom i uspjehom prošlogodišnjeg kulturnog ljeta, kojem je TZ grada Solina suorganizator, i sa zadovoljstvom možemo najaviti kako ćemo i ove godine pružiti našim građanima i ostalim posjetiteljima vrhunski kulturni i glazbeni doživljaj, a organizacijom samih priredbi na lokalitetima poput Salone, Gospinog otoka i Gradine prekrasan spoj povijesti i umjetnosti.

Solin je prošle godine dobio i nagradu Plavi cvijet. Što ona točno znači našem gradu?

Priznanje Plavi cvijet 2011. od strane HTZ-a, u akciji Volim Hrvatsku, a za Gospin otok kao najljepši i najuređeniji park u primorskoj Hrvatskoj, meni je kao direktorici TZ-a grada Solina veliko zadovoljstvo i postignuće, a Gradu Solinu, župi Gospe od Otoka kao i svakom djelatniku komunalnog pogona koji iz dana u dan brinu o Gospinom otoku, jedno izuzetno priznanje za uloženi trud, ali i izvrsna promocija našega grada.

Novost su plesnjaci, kao onaj organiziran za Valentinovo. Jeste li zadovoljni njegovom realizacijom?

Cilj ovogodinjeg plesnjaka Solinsko srce bio je oživjeti tradiciju plesnjaka na području grada Solina, ali i humanitarno djelovati u današnjim vremenima kada je naša pomoć bližnjima najpotrebnija. Moram reći kako sam zadovoljna realizacijom samog plesnjaka, budući da smo uz pomoć dobrih ljudi, Grada Solina te tvrtki Cemex i Prvi treptač uspjeli prikupiti 5000 kuna za potrebitu obitelj u gradu Solinu. Pripomogla su nam i djeca iz solinskih dječjih vrtića Cvrčak koja su za nas izradila prekrasne radove za aukciju, putem koje smo skupili potrebna sredstva, uz prihod od ulaznica. Želja nam je nastaviti ovu tradiciju plesnjaka, pa tako već za prosinac možemo najaviti novi plesnjak u organizaciji TZ-a grada Solina.

U tijeku je i ova nova akcija Turizam u mome gradu. Koji je njezin cilj?

Cilj ove manifestacije je prije svega edukacija stanovništva i osnovnih škola u gradu Solinu o važnosti i učincima razvoja turizma u našem gradu kao i njihovo uključivanje u osmišljavanje novih turističkih proizvoda našeg grada. Tako smo uz edukaciju djece u osnovnim školama održali i predavanje za stanovništvo s besplatnim razgledavanjem arheološkog lokaliteta Salona. Ova manifestacija je uključivala i edukaciju turističko-ugostiteljskog sektora grada Solina, a s ciljem podizanja kvalitete usluge, te je ista sadržavala edukaciju u području komunikacijskih vještina i vještina rješavanja pritužbi te edukacije savjetnika za vina i barmena. Završni dio manifestacije uključivao je zajedničku prezentaciju TZ-a grada Solina predstavnicima turističkih agencija i medijima putem obilaska naših smještajnih kapaciteta i kulturno-povijesne baštine, a sve kako bi grad Solin dobio mjesto koje zaslužuje na turističkoj karti Hrvatske i svijeta.

Možete li nam i ekskluzivno najaviti kakve nove projekte, manifestacije ili neke slične sadržaje?

U planu TZ-a grada Solina za 2012. godinu uz sufinanciranje Kulturnog ljeta je i niz drugih manifestacija poput Radionice antičkih mozaika u Saloni od 21. do 24.svibnja, potom manifestacije Romantika u Saloni (14. 6. - 17. 6.), Jadranskih igara u Vranjicu (7. 7.), gastronomske manifestacije Iz solinskog lonca (11. 8.) u Gašpinoj mlinici, manifestacije Krunidba kralja Zvonimira & život kraljice Jelene (5.10.) i mnogih drugih. Od projekata bih izdvojila stavljanje u funkciju Kuće Parać, tradicijske kuće tik uz amfiteatar, potom panoramski autobus koji će prometovati na relaciji Split-Solin, a uz Salonu, Gašpinu mlinicu, Šuplju crkvu i Gospin otok uključivat će posjet i Klisu, te projekt Kreativno-interaktivni ulaz u Salonu, gdje ćemo na pretprostoru Salone imati široku ponudu turističkih proizvoda putem štandova s proizvodima i raznim sadržajima (rimski vojnici, hostese TZ-a, autohtnoni proizvodi, suveniri itd.)

 

Još nekoliko kratkih pitanja:

 

Da ste Vi naš turistički vodič, a mi potpuni stranci, kamo biste nas najprije odveli?

Prvi lokalitet bi zasigurno bila Salona, jer je ona ipak najveći dragulj u turističkoj ponudi grada Solina.

Sad bismo htjeli čuti top-ljestvicu pet najatraktivnijih solinskih lokaliteta! Salona Gašpina mlinica Gospin otok Šuplja crkva Gradina

Napominjem kako ova ljestvica nije postavljena prema povijesnoj važnosti, već prema trenutnom stupnju razvoja, odnosno stavljanja u turističku funkciju samog lokaliteta, tj. spomenika baštine.

Molimo Vas da ocijenite turističku ponudu našega grada ocjenom od 1 do 5, uz obrazloženje, naravno.

            Moram reći da nakon malo manje od godinu dana na čelu TZ grada Solina,

a budući da sam po prirodi perfekcionist i uvijek težim višem, turističku ponudu i stupanj razvijenosti grada Solina ocijenila bih ocjenom 3 jer smatram da se može i mora još puno toga učiniti kako bi grad Solin dobio mjesto koje zaslužuje i bio prepoznat na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu.

Sviđa li Vam se promotivni spot Hrvatske turističke zajednice koji je osvojio nagradu kao najbolji u Europi? 

     Da, jako mi se sviđa.

 

Za kraj, našoj smo sugovornici iznijeli prijedlog novinarske skupine. Mislili smo da bi bilo zanimljivo raspisati natječaj za najbolji promotivni turistički slogan o našem gradu, na kojem bi mogli sudjelovati učenici svih triju solinskih škola. Najbolji slogan možda je moguće iskoristiti u promociji našega grada, a sudjelovanje u natječaju učenicima će svakako biti poticajno jer će osjećati kako i sami sudjeluju u razvoju solinskoga turizma.

 

Gospođa Jelena Žitko obećala je razmisliti o našem prijedlogu, a mi joj zahvaljujemo na zanimljivoj edukaciji i ovome srdačnom razgovoru!

 

                                                                                                               Tadeja Barun, 8.a


Osnovna škola don Lovre Katića - Solin