2018-10-04 08:33:16
SOLINSKI VREMEPLOVTijekom mjeseca kolovoza učenici OŠ don Lovre Katića uključili su se u projekt „Solinski vremeplov“. To je jedan inovativni pristup kulturnoj baštini usmjeren njezinom očuvanju i promidžbi kroz niz povezanih događaja i aktivnosti koje su u partnerstvu provele Osnovna škola don Lovre Katića i Javna ustanova u kulturi Zvonimir pod pokroviteljstvom grada Solina.
Učenici su se pobliže upoznali s djelima dvojice solinskih velikana, don Lovre Katića i Vjekoslava Paraća. Zajedno s mentoricama prof. Vanjom Fazinić i učiteljicom Željanom Lažeta otkrivali su posebnosti njihovog literarnog i likovnog izričaja. Inspirirani njihovim djelima snimali su filmove, izvodili igrokaze, slikali, crtali, oblikovali. Spajali su nespojivo, stare izraze zavičajnog jezika prevodili su na engleski jezik i napravili svoj trojezični slikovni rječnik koji uključuje zavičajni izraz, književni i engleski jezik. Koristile su se suvremene metode, pristupi i tehnologije: web aplikacije, multimedija, platforme za komunikaciju i društvene mreže. Sve aktivnosti su provodila sama djeca, tako su oni bili glumci, slikari, voditelji, režiseri, urednici FB stranice ... Osim istraživačkih i radioničkih aktivnosti te posjeta muzejima, projekt je sadržavao dva centralna događaja:
1. Izložba likovnih radova učenika „Solinski vremeplov – slika i riječ“, gdje su učenici nadahnuti djelima slikara Vjekoslava Paraća prenijeli svoje vlastito viđenje zavičajnih motiva .
2. Multimedijalna predstava u Teatrinu Gradske knjižnice Solin koja je uključivala kratki film „Mlinari“, igrokaz „Solinski vremeplov“, kratki film „Solin my hometown“, kratki dokumentarac „Solinski vremeplov“, KUD Salona „Ražanac“, Kahoot kviz i dodjelu nagrada i priznanja.
U samom projektu sudjelovali su učenici nižih i viših razreda. Pokazali su izrazitu zainteresiranost, zauzetost, visoku razinu susretljivosti i suradništva te je bilo vidljivo kako ovako heterogene skupine mogu itekako kvalitetno raditi.
Ovakav način rada je poželjan jer tako proširujemo školske sadržaje otkrivajući i razvijajući različite potencijale učenika koji često unutar redovnog školskog sustava ostaju neprepoznati ili se ne mogu dovoljno kvalitetno razvijati.
Fotografije
učiteljice Željana Lažeta i Vanja Fazinić
|