2011-10-27 15:13:59
PRVI PROJEKTNI DAN: VOLIM ZELENO
Dana 14. listopada (petak) 2011. održan je Prvi projektni dan na temu VOLIM ZELENO. Učenici i učitelji su se ozbiljno pripremili i uspješno odradili sve zamišljene zadaće. Koliko su bili maštoviti i kreativni procijenite sami čitajući njihove vijesti i gledajući fotografije, plakate, MS Power Point prezentacije…
Fotografije možete pogledati ovdje, a tekstove i prezentacije klikom na poveznicu opširnije.
Maštoviti šeširi
Koliko je povrće zdravo, to svi sigurno znate.
Ali kako ga upotrijebiti u slobodno vrijeme za igru i druženje pogledajte u fotogaleriji.
Fani Vidović, 4. a
Zelenko i Zelenka
Prvašići su s nestrpljenjem dočekali svoj prvi Projektni dan. Čuli su od starijih učenika da je tada u školi zanimljivo i veselo. Tako je bilo i ove godine jer su učionice postale prave zelene igraonice. Najprije su odgledali edukativnu lutkarsku predstavu Keko-Eko te uz priču i pjesmu naučili kako treba brinuti o čistoći okoliša. Širom otvorenih očiju tijekom predstave i gromoglasnim pljeskom na kraju su pokazali da su ozbiljna i zahtjevna publika.
Kad su se dojmovi slegli, uslijedila je nova zabava, a to je ulazak u svijet fotografija, maštoviti svijet koji umjetnici mogu stvoriti od pravog povrća. Naravno, svi su poželjeli okusiti barem djelić viđenih kreacija.
Da su i sami maštoviti pokazali su veoma brzo. „Zelenko „ i „Zelenka“ pojavili su se na svim stolovima. Glava od kivija, a šeširić od salate! Tijelo od grožđa, a ruke i noge od krastavca ili luka? Svega je tu bilo, a ponajviše smijeha. Zeleni dan završio je velikom voćnom salatom, igrom koja je sve začinila. „Danas ću ručati brokulu, a možda kušam i kupus“, čulo se u školskom hodniku.
Maja Mamut, učiteljica RN
Projektni dan na satovima prirode
Na satu prirode učenici šestog razreda istraživali su koje se jestive zelene biljke kriju u primorskoj vazdazelenoj šumi. Grupa učenika je pripremala svježu zelenu salatu po svim pravilima kulinarstva. Najveselije je bilo prilikom degustacije. Dobro smo marendali i prije velikog odmora, jer je salata, kao i pripremljena pita zeljanica, ubrzo nestala.
Petaši su na satu prirode sastavljali listu svojih Top 10 zelenih biljaka. Doznali su razloge zbog kojih treba uvrstiti zeleno voće i povrće u svoju prehranu . Da sve ne bi ostalo na riječima, uz pomoć knjižničarke Katarine pripravili su, a i popili zeleno-ljubičasti frape od povrća i voća.
Dijana Rizvan, prof.
PROJEKTNI DAN: Volim zeleno
Fizika
Temu projektnog dana Volim zeleno sam povezala s nastavnom temom Mjerne jedinice i njihovo pretvaranje. Naime, učenici su ranije dobili domaću zadaću: pronaĆi podatke o kalorijskoj vrijednosti pojedinih namirnica te se informirati o zdravoj i nezdravoj hrani. Trebali su donijeti potreban materijal – hamer, škare, ljepilo, razne slike i sl.
Zadatak na satu bio je sastaviti dva dnevna menija (doručak, ručak, užina i večera ili samo ručak, a koji je uključivao predjelo, glavo jelo i desert). Jedan meni je nudio zdravu hranu (povrće), a drugi nezdravu. Potom su učenici pomoću tablica trebali izračunati kalorijsku vrijednost jednog i drugog obroka te ih usporediti.
Naravno, izračunali su da zdrava hrana, dakle povrće, ima puno manju kalorijsku vrijednost.
Zanimljivo….
Energetska vrijednost hrane se još uvijek izražava u kalorijama, jedinici koja je ranije bila u upotrebi. Pritom vrijedi 1 cal = 4.2 J.
Energija čokolade mase 100 g jest 2 280 kJ. Ona je jednaka energiji koja se utroši za 60 min trčanja, 100 min vožnje biciklom ili 150 min šetnje. Ista količina energije potrebna je žarulji od 100 W da svijetli 6 sati.
Marina Lovrić, prof.
ZALJUBLJENO POVRĆE – 6.b
U okviru prvoga projektnog dana učenici 6.a i 6.b razreda na satu hrvatskoga jezika dramatizirali su pjesme Ane Horvat.
Nakon što su ukratko izložili koje im je povrće najdraže te što znaju o važnosti povrća za čovjekovo zdravlje, upoznali su se s pojmovima adaptacija ili prilagodba, odnosno dramatizacija. Naučili su da je dramatizacija preoblikovanje i prilagođavanje nekoga književnog djela za izvođenje na pozornici.
Upravo je to danas bio njihov zadatak. Svaka je skupina dobila jednu pjesmu Ane Horvat iz njezine zbirke Zaljubljeno povrće, a zatim su učenici imali zadatak dramatizirati pjesmu, tj. preoblikovati je u igrokaz, pri čemu su po želji mogli dodati i neke nove likove. Podijelili su se međusobno po ulogama i odabrali već ranije pripremljene lutke oživljenoga povrća pa uvježbavali svoje lutkarske igrokaze.
Na kraju je, u pravoj kazališnoj atmosferi, svaka skupina izvela svoj lutkarski igrokaz te je uz smijeh i pljesak za najbolje završio još jedan projektni dan.
Hrvatka Kuko, prof.
Književnica ANA HORVAT (pseudonim) rođena je (1943.) i školovala se u Zagrebu. Članica je Društva hrvatskih književnika. Objavila je četrnaest pjesničkih zbirki.
PRVI PROJEKTNI DAN – VOLIM ZELENO (7.c)
U petak, 14. listopada 2011. u našoj školi bilo je jako živo, veselo i ZELENO, ali doslovno, jer je održan Prvi projekti dan pod nazivom „Volim zeleno.“ Kako bismo se u potpunosti uklopili u temu dana odjenuli smo nešto zeleno.
Na satu hrvatskog jezika pogledali smo PP prezentaciju i na taj način se prepustili čarima zelenoga i doznali nešto novo o simbolici zelenoga. Naravno, govorili smo o zelenom i u književnosti. Na satu matematike vježbali smo pomalo neobične - zelene zadatke. O zelenom povrću pričali smo na satu engleskog jezika.
Sva naša znanja o zelenom prikazali smo na plakatu koji smo napravili na satu razredne zajednice i koji sada krasi našu knjižnicu i podsjeća nas na taj neobičan školski dan.
|