2020-11-26 18:29:57

Mali interpretatori kulturne baštine

U sklopu promocije turističke kulture u osnovnim školama koju organizira Splitsko dalmatinska županija, Upravni odjel za turizam i pomorstvo, kroz projekt „Dalmacija storytelling destinacija“ učenici  1. c razreda OŠ don Lovre Katića, Solin, sa učiteljicom Ivanom Sedlar sudjelovali su u dijelu realizacije samog projekta.

Projekt ima za cilj podizanja kvalitete kulturno-turističke ponude i proširenja izvan sezonske ponude u turizmu, te upoznavanje djece s kulturnom baštinom Dalmacije. 

Ovom prigodom učenici su se po prvi put susreli s pojmovima interpretatori baštine i storytelling.

Djeca su naučila kako su interpretatori osobe koje nešto predstavljaju, prezentiraju i objašnjavaju dok je baština imovina naslijeđena iz prošlosti pa onda pojam interpretatori baštine predstavlja osobe koje nam prezentiraju važne spomenike, ljude, događaje ili stvari iz prošlosti. Pojam storytellinga nastao je u 19.stoljeću, a učenici su ga razumjeli kao umijeće pričanja priče koje rezultira jakim emotivnim povezivanjem sa publikom.

Mali prvašići sudjelovali su u aktivnosti „Storytelling oblutak“ gdje se kao osnovni cilj nametnula promocija  turističke kulture u školama putem koje će djeca otkriti kako se iza svakog kamenčića Lijepe naše krije zanimljiva povijesna priča čiju važnost i značenje tek treba otkriti, a zatim što ljepše prezentirati mlađim naraštajima i turistima koji sve više posjećuju našu domovinu.

Naime, nakon što su 23 interpretatora baštine, inače licencirana turistička vodiča, djeci dostavila svoje kratke priče, nastale kratkim šetnjama kroz malena ali pitoreskna, tajnovita područja naše županije učenici su s nestrpljenjem čekali prikazati svoj doživljaj odslušanih priča na oblutcima koji su prethodno krasili najljepše plaže Splita. Kroz  kratke pričice djeca su upoznala  kraljicu Jelenu, cara Dioklecijana, Romea i Juliju, caricu Prisku, Šuplju crkvu, Gašpinu mlinicu, Kamen mudraca Petra Hektorovića, Salonu, maslinu staru 1500 godina, kulu Mirabelu, sfinge, gusare, vile, utvrđene dvorce, katedrale, mitove i legende različitih krajeva, mistične priče i čudnovata bića kao i izraze poput fjake, tiramole, koltrine i šumprešavanja…

Slušajući zanimljive priče kod djece su se izmjenjivali osjećaji ponosa, čuđenja, straha, divljenja i čežnje, ali na kraju svega preplavila ih je znatiželja i želja da i oni jednom posjete mjesta o kojima su danas svoje spoznaje uspješno pretočili u likovne radove kreativnih oblutaka. Do tog trenutka ostaje im uživati u emotivnim pričama koje se mogu iščitati iz njihovih uspješnih likovnih uradaka jer svaki oblutak ima svoju priču.

                                                                             Ivana Sedlar, učiteljica RN


Osnovna škola don Lovre Katića - Solin